09369786034


همانطور که میدانید آب شهری دارای آلودگی ها و ناخالصی های زیادی است. برای اینکه بتوان از شر این ناخالصی های مضر خلاص شد، بهترین راه، نصب دستگاه تصفیه آب خانگی است.

تصفیه آب های خانگی انواع مختلفی دارد. یکی از اصلیترین انواع این دستگاه ها، تصفیه آب اسمز معکوس است. اسمز معکوس در حال حاضر یکی از بهترین سیستم‌های تصفیه آب در سراسر جهان است. اسمز معکوس دارای 5 الی 6 عدد فیلتر اجباری است. هر کدام از این فیلترها عمر مشخصی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.


آموزش تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که گفته شد، دستگاه های خانگی معمولا دارای 6 عدد فیلتر تصفیه آب هستند. در این آموزش، به شما نحوه تعویض فیلتر 3 مرحله اول تصفیه آب، راهنمای تعویض فیلتر ممبران و همچنین فیلترهای پست کربن و مینرال را توضیح خواهیم داد.

تعویض فیلتر 3 مرحله اول

تعویض فیلتر پیش تصفیه

فیلترهای سه مرحله اول تصفیه آب معروف به فیلترهای پیش تصفیه هستند. به این دلیل که قبل از فیلتر ممبران در مرحله چهارم اقدام به فیلتراسیون آب میکنند. به همین دلیل نیز زمان تعویض فیلتر آنها نسبت به دیگر فیلترها سریع تر است


مراحل تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی در سه مرحله اول به شرح زیر است:

1. در مرحله اول، شیر ورودی دستگاه تصفیه آب را ببندید.

2. سپس شیر مخزن که روی مخزن تصفیه آب به رنگ آبی رنگ وجود دارد را ببندید.
3. شیر برداشت که روی سینک ظرفشویی شما نصب شده است را باز کنید تا تمام آب داخل مخزن خالی شود.

4. شیر میکس تصفیه آب را باز کنید.
5. هوزینگ های تصفیه آب که محفظه های عمودی فیلتر هستند را به صورت ساعتگرد بچرخانید تا باز شوند. در صورت نیاز میتوانید از آچار هوزینگ برای راحت تر باز شدن آن استفاده کنید.
6. فیلترهای کهنه شده و قدیمی را از داخل هوزینگ تصفیه آب خارج کنید.

7. هوزینگ ها را به طور کامل شستشو داده و کارتریج فیلترهای جدید را داخل هوزینگ قرار دهید.

8.فیلترها را بطور صحیح جا بزنید. طوریکه اگر واشر دارد هنگام قرار دادن در هوزینگ به کنار نیفتد.

9. هوزینگ های تصفیه آب را در محل خود جا بزنید و به طور پادساعتگرد سفت کنید.

توجه: پس از اینکه دو فیلتر مرحله اول را در محل مورد نظر خود قرار دادید، نیاز است تا 3 الی 4 پارچ آب از این دو فیلتر خارج شود. به این منظور شیر ورودی تصفیه آب را باز کنید تا دستگاه شروع به کار کردن بکند. سپس پارچ آب را زیر محفظه هوزینگ مرحله سوم قرار دهید و اجازه دهید تا آب سیاهی که از فیلتر کربنی مرحله دوم به وجود میاید به طور کامل خالی شود.

10. هوزینگ مرحله سوم کربن بلاک را نیز در محل خود جا بزنید.

11. شلنگی که به ورودی ممبران در مرحله چهارم میرود را از جای خود بیرون بیاورید. شیر ورودی را دوباره باز کنید و اجازه دهید تا دستگاه مقداری کار کند تا از عدم وجود آب سیاه داخل آب تصفیه کن خود اطمینان حاصل کنید.

این مطالب را از دست ندهید